Ал Џезира

Од Википедија, слободната енциклопедија
Прејди на: содржини, барај
{{{name}}}
Челни лица Sheikh Hamad bin Thamer Al Thani (Qatar Media Corporation)
Држава Qatar
Делокруг Doha, Qatar

Ал Џезира, (арапски: الجزيرة al-ǧazīrah IPA: [æl dʒæˈziːrɐ] буквално преведен, "Островот ", скратeно во [ арапскиот јазик како "Полуостров " ) (исто така Aljazeera или [ Џезира Сателитски Канал ] ) со седиште во Доха, Катар. Првично започна со вести на арапски и тековни настани на сателитски телевизиски канал со исто име, Ал Џезира оттогаш се проширила во мрежа со повеќе приклучоци, вклучувајќи го и интернетот и специјализирани ТВ канали во повеќе јазици. Ал Џезира е достапен во неколку региони во светот и е во сопственост на Qatar Media Corporation. Желбата на оригиналниот Ал Џезира канал за емитување на издвоени ставови, на пример на јавувањето во живо, создаде контроверзи во арапските земји на Персискиот Залив. Каналот го доби вниманието на целиот свет по нападите на 11 септември 2001 г. кога тоа беше единствениот канал за покривање на војната во Авганистан во живо од својата канцеларија во Авганистан.


Историја[уреди]

Стартување[уреди]

Сателитскиот канал Ал Џезира беше лансиран на 1 ноември, 1996 година, по затворањето на Би-Би- телевизијата на арапски јазик, на заедничко вложување со компанијата Катар Media Corporation. Каналот се распадна распадна после една година и пол кога Саудиската влада се обиде да запре документарец за екзекутирањата под шеријатскиот закон. Емирот на Катар, шеик Хамад бин Халифа, доби заем од Кар 500 милиони ( $ 137,000,000 ) да се одржи Aljazeera преку првите пет години, Хју Мајлс наведе во неговата книга Aljazeera: Внатрешната приказна за "Арабскиот канал за вести кој го предизвика Западот. Акциите беа одржани од страна на приватни инвеститори како и владата на Катар. Според Мајлс, Емирот размислувал за сателитски канал, дури пред тој да го симне својот татко во претходната година. Слободата на печатот ја надополни неговата визија на емират како центар на комерцијален развој и напредок. Шеик Хамад бин Thamir Ал Тани, поранешен заменик- министер за информации на Катар, бил претседател на претпријатието, иако Aл Џезира ја одржува уредувачката независност. Се надеваа дека каналот ќе се прошири во последните пет години преку продажба на реклами, вести и програми, како и опрема за изнајмување. Голем дел од вработените дојдоа од стафот на 250 новинари кои беа отпуштени од БиБиСи на арапски. Првиот денна Ал Џезира во етер е на 1 ноември 1996 година. Таа им понуди 6- часовна програма на ден; ко што ќе се зголеми на 12- часовна до крајот на 1997 година. Беше емитувана во непосредно соседство, како терестријален сигнал на кабелот, како и преку сателити ( кој исто така бил без претплата за корисниците во арапскиот свет ). Иронично, забелезува Мајлс, Катар (како и многу други арапски земји ) забрани приватните лица да имаат сателитски направи до 2001 година. Во времето на лансирањето na Aл Џезира , Arabsat беше единствениот сателитски емитувач на Блискиот Исток, и за првата година можеше само да и понуди на Ал Џезира слаб Кју - бенд транспондер кој имаше потреба од голема сателитска антена за прием. По моќен Ц – бенд транспондер стана достапен по негово користење, Канал Франција интернатионал, случајно прикажа 30 минути на порнографија во ултраконзервативната Саудиска Арабија. Ал Џезира не е прв таков сервис во Блискиот Исток, голем број се појавиле уште од сателитот Arabsat, вложување на Саудиска Арабија базирани на 21 Арапските влади,ја зедефунксијата во 1985 година. Прикажувањето на "Пустинска бура" на CNN International ја истакна моќта на телевизија во живо во актуелните случувања. Додека другите локални телевизии во регионот со напорна работа ќе се избегне засрамувачки материјал до нивните домашни влади ( Катар исто така имаше своја официјална телевизиска станица, ), Ал Џезира беше поместен како непристрасен извор на вести и платформа за дискутирање на теми поврзани со арапскиот свет. Во презентирањето на " Мислењето и другото мислење " за која арапското сценарио во логото на мрежата се базира,не беше потребно долго време за да Ал Џезира да ги шокира локалните гледачи преку презентирање на израелец кој зборува хебрејски за арапска TV за прв пат, според Мајлс. Впечатливи и далеку рангирани - ток-шоуа, а особено е популарна, конфронтирачки една емисија наречена Спротивната Насока, беа постојан извор на контроверзии во врска со прашањата на моралот и религијата. Ова предизвика порој на критики од страна на конзервативните гласови меѓу новинарството во регионот. Тоа исто така доведе до официјални жалби и цензури од соседните влади. Некои забраниа терестријално емитување на Ал Џезира или ги исфрлуваа нивните дописници. Во 1999 година, владата на Алжир наводно го намали моќта на неколку големи градови, да цензурира една емисија. Имаше и комерцијални реперкусии; Саудиска Arabia наводно ги притиска огласувачитеза да се избегнеканалот, со голем ефект. Ал Џезира , исто така, станува омилен резонатор за милитантните групи како Хамас и чеченските сепаратисти. Еден извор изјави на Мајлс дека опсегот на жалби помогна да се откажат од било какво обвинувања за пристрасност. Ал Џезира е единствената меѓународна новинска мрежа да има дописници во Ирак за време на Операцијата Пустинска лисица бомбардирањето во 1998 година. Во предвесник на некој модел да го следат, неговите ексклузивни видео клипови беа високо ценети од страна на западните медиуми.

Вовлечен ред

24 часовно емитување 1 јануари 1999 г. била првиот ден нa Ал Џезира на 24 - часовно емитување. Вработувањето се зголемило повеќе од три пати во една година на 500 вработени, и агенцијата имаше бироа на десетина места колку што е Европа и Русија. Својот годишен буџет е проценета на околу 25 долари милиони евра на времето. Сепак контроверзната , Ал Џезира брзо стана еден од највлијателните новински агенции во регионот. Желни за вести надвор од официјалните верзии на настаните, Арапите станале посветене гледачи. Во 2000 г. проценета зајакнување на ноќната гледаноста на 35 милиони евра, рангирајќи го Ал Џезира прв во арапскиот свет, над Саудиска Арабија – кое го спонзорираше Middle East Broadcasting Centre ( МБЦ ) и во ЛондонArab News Network (ANN) . Имаше околу 70 сателитски или терестријални канали кои се емитуваат на Блискиот Исток, повеќето од нив на арапски јазик. Ал Џезира лансираше бесплатен арапски јазик веб-сајт во јануари 2001 година. Во прилог, ТВ сигнал наскоро беше достапен во Велика Британија за прв пат преку британската Скај радиодифузија.

Вовлечен ред

Post-9/11 Ал Џезира дојде до внимание за многуте на Запад во текот на потрагата по Осама бин Ладен по терористичките напади врз САД на 11 септември 2001. Станицата емитуваше видео клипови што ги доби од Осама бин Ладен и талибанските, покажувајќи нови снимки од најбараните бегалци на светот, да биде топ вест. Некои ја критикуваа мрежата, за давање право на збор на терористите. Шефот на бирото на Ал Џезира во Вашингтон ја споредува ситуацијата со онаа на пораките на Unabomber во "Њујорк тајмс ". Каналот рече дека биле дадени ленти само поради тоа што имаше голема Арапска публика. Остатокот од телевизиски мрежи во светот биле желни да се здобијат со истиот материјал. Според Мајлс, CNN International имаше ексклузивни права за шест часа пред другите мрежи да можат да ја емитуваат ( одредбата која беше прекината од другите, на барем една контроверзна пригода). Премиерот Тони Блер веднаш се појави на разговор во една талк шов емисија на Ал Џезира да го покаже ставот на на Велика Британија за прогонување на талибанците во Авганистан. Значењето на Aл Џезира беше зголемена за време на војната во Авганистан, бидејќи отвориа биро во Кабул пред 9 / 11. Ова им даде подобро видео од другите кои се бореле да ја покријат инвазијата, клипови кои се продаваа за 250.000 долари. Канцеларијата во Кабул беше уништена, сепак, од страна на бомбите на САД во 2001 година. Aljazeera потоа отвори канцеларии и во други конфликтни зони, истакна Мајлс, бараат да останат припремени пред идните конфликти. Според Мајлс, мрежата останува зависна од поддршка од владата во 2002 година, имаат буџет од 40.000.000 $ и рекламни приходи од околу 8 милиони евра. Исто така, зеде и од такси, за споделување на своите вести со други мрежи. Беше проценувано декаимаат околу 45 милиони гледачи низ целиот свет. Ал Џезира наскоро мораа да се соочат со нов ривал, Ал - Арабија, една гранка на МБЦ, формирана во близина на Дубаи со великодушната поддршка од Саудиска А.

Вовлечен ред

Војната во Ирак-2003 година Пред и за време на американската инвазија на Ирак, каде Ал Џезира имаше присуство од 1997 година, објекти на мрежата и снимките повторно беа мошне барани од страна на меѓународни мрежи. На канал и нејзината веб-страница, исто така, забележавме невидено внимание од гледачите бараат алтернативи навграденото известување и воени прес-конференции. Ал Џезира ја пресели својата спортска покриеност на нов, посебен канал во 1 ноември 2003 година, овозможувајќи повеќе новости и јавни работи програмирани на другиот. Веб сите на англиски јазик бешелансиран на почетокот на истата година.Телевизијата имаше околу 1.300 до 1.400 вработени, изјави нејзиниот уредник на редакцијата за "Њујорк тајмс ". Имаше 23 бироа низ светот и 70 странски дописници, со 450 вкупно новинари. На 1 април 2003 година, авион на САД отворил оган врз бирото на Ал Џезира во Багдад, при што загинаа новинарот Тарик Ayyoub. Нападот бил наречен грешка. Подоцните извештаи велат дека Џорџ Буш му шпекулирал на Тони Блер дека бомбардирањето на Доха седиштето на Ал Џезира ,не им го намали чувството на недоверба и параноја во мрежата.

Вовлечен ред

Ал Џезира на англиски Ал Џезира лансираше канал на англиски јазик, кој првично беше наречен Aljazeera International, во 2006 година. Меѓу нејзините вработени биле ангажирани новинари од ABC, Nightline и други врвни тимови за вести. Josh Rushing, поранешен управувач за CentComm за време на војната во Ирак, се согласи да коментира, Сер Дејвид Фрост исто така беше во екипата. Во еден интересен технички подвиг, емитувањето на новата операција беше предадено исклучиво помеѓу базите во Катар, Лондон, Вашингтон, Д.Ц., и Куала Лумпур на дневен циклус. Новото вложување во англискиот јазик се соочи со големи регулативи и трговски пречки во пазарот на Северна Америка поради своите симпатии со екстремистички поводи. Во исто време, други мислеа конкурентната предност наАл Џезира лежи во програмата на арапски јазик. Имаше стотици милиони потенцијални гледачи меѓу гледаците кои не зборуваа арапски а се муслимани во Европа и Азија, сепак, и многу други кои би можеле да бидат заинтересирани за гледање вести од Блискиот Истоктрансметирани од страна на локалните гласови. Ако вложувањето даваше резултати,ќе се проширеше влијанието н аАл Џезира, и ситниот Катар , надвор, дури и од она што е постигнато во првата декада на станицата. Во интересен пресврт на судбината, BBC World Service се подготвува да лансира сопствен канал на арапски јазик станица во 2007 година.

Вовлечен ред

Организацијата Оригиналниот Ал Џезира канал започна со емитување во 1 Ноември, 1996 година од страна на еден Емири декрет со заем од 500 милиони Катар Riyals (137,000,000 американски $ ) од емирот на Катар, шеик Хамад бин Халифа. [ 1 ] [ 2 ] Со нејзиното финансирање преку кредити или заеми наместо директните владини субвенции, каналот тврди дека ќе одржи независна уредувачка политика. [ 3 ] [ 4] Каналот почна да емитува програма на крајот од 1996 година, со голем број вработени кои се приклучиа од телевизиската станица на Светскиот сервис на БиБиСи на арапски јазик , која беше затворена во 1 април 1996, по две години од работењето, поради цензурата по барање од страна на владата на Саудиска Арабија влада . По почетниот кредит од емирот на Катар, Ал Џезира имаше за цел да стане самостојна преку рекламирање од 2001 година, но кога тоа не успеа да се случи, Емирот се согласи на неколку последователни кредити [ 2 ] на една година по - годишна основа ( 30 милиони $ во 2004, [6 ], според Arnaud de Borchgrave). Други големи извори на приходи вклучуваат рекламирање, кабловска претплатни такси, реклами со други компании, и продажбата на снимките. [7 ] Во 2000 година, рекламите изнесува 40 % од приходите на телевизијата. [8 ] Логото на Ал Џезира е декоративна застапеност на името на мрежата напишани со арапска калиграфија. Таа беше избрана од страна на основачот на станицата, емирот на Катар шеикот Хамад бин Калифа, како победа за влез во натпревар во дизајн. [9 ]

Вовлечен ред

Персоналот Претседател на Ал Џезира е шеик Хамад бин Тамер Ал Тани, далечен роднина на Катарскиот, Емир Шеик Хамад бин Калифа ал - Тани. Ал Џезира неодамна ги реконструираше своите операции за да се формира мрежа, која ги содржи сите нивни различни канали. Wadah Khanfar, генерален директор на арапски канал беше назначен за генерален директор на мрежата наАл Џезира . Тој, исто така делува како извршен директор на каналот на арапски. Тој е поддржан од страна на Ахмед Шеик, уредникот на каналот, и Амин Jaballah. Главен Уредник на сајтот на арапски е шеик Ахмед .Има повеќе од 100 вработени во неговата редакција. Главниот Уредник на сајтот на англиски јазик - е Мохамед Nanabhay. Тој го замени Бит Witschi, кој беше привремено контролер на веб страната по Rasel Merryman, претходниот уредник, се пресели во нова развојна улога. Тој го замени Омар БЕК кој беше привремен контролер на сајтот по заминувањето на заменик главен уредник Алисон Balharry. Во поранешни функционери се вклучуваат и Џоан Такер и Ахмед Шеик. Билал Randeree е онлајн производител на веб-сајтот и е многу активен во нивните социјални медиумски алатки, вклучувајќи ги и Твитер, Фејсбук и Tumblr. Во истакнати личности на етерпт се опфаќа и Фајсал ал - Qassem, домаќинот на ток-шоу во Спротивната Насока, Ахмед Мансур, домаќинот на шоуто Неограничен ( би- ла hudud ) и Сами Хадад. Yosri Fouda, продуцент и презентер на една истражувачка новинарска програма Топ Сикрет ја објави својата оставка од Ал Џезира во мај 2009

Вовлечен ред

Волумен Многу влади на Блискиот Исток распоредиа државни медиуми или владска цензура на удар на локалните медиуми и јавното мислење, што доведува до меѓународни несогласувања во врска со слободата на печатот и тенденциозно медиумско покривање. [10 ] Многу луѓе гледаат на Ал Џезира како повеќе веродостојни извор на информации одколку на владата и странските канали. Некои научници и коментатори го користат поимот "контекстуалната објективност, [11 ] кој ја нагласува тензијата помеѓу објективност и публиската жалба, за да се опише контроверзниот уште популарен пристап до вестите на каналот. [ 12 ] Како резултат на тоа, најверојатно е најгледаниот канал на Блискиот Исток. [се бара извор ] Сè повеќе, ексклузивни интервјуа на Ал Џезира и други снимки се емитуваат во американски, британски, како и другите западни медиуми како CNN и на BBC. Во јануари 2003 година,Би-Би Си објави дека потпишал договор со Ал Џезира за споделување на објекти и информации, вклучувајќи ги и снимкитена вестите. [ 13 ] Достапноста на Ал Џезира ( преку сателит ) низ секаде на Средниот Исток го измени пејзажот на телевизијатана во регионот. Пред доаѓањето на Ал Џезира, многу блискоисточни граѓани не беа во можност да гледаат телевизиски канали освен националните ТV станици контролирани од државата. Ал Џезира птретстави ниво на слободата на говорот на ТV што претходно беше невидено во многу од овие земји. Ал Џезира претстави контроверзни снимки во врска со владите на многу арапски држави на Заливот, вклучувајќи ги и Саудиска Арабија, Кувајт, Бахреин и Катар, тој исто така ги претстави контроверзнитеставови за односите на Сирија со Либан и Египетското судството. Критичарите ги обвинија Ал Џезира на сензационализам, со цел да го зголеми својот рејтинг кај публиката. Емитувачите на Ал Џезира е понекогаш резултираа со драстична акција: на пример, кога, на 27 јануари 1999 година, критичарите на владата на Алжир се појавиа во живо на канал програма Ел - Itidjah ел - Mouakass ( " Спротивна Насока " ), Владата на алжир ја намали снабдувањето со електрична енергија на голем дел од главниот град Алжир ( и наводно исто така на големи делови од земјата), за да се спречат програмата од емитување. [10] [ 11 ] [ 14 ] Во тоа време, Ал Џезира се уште не беше општо познато во Западниот свет, но таму каде што беше позната, мислењата беа често поволни [ 15 ] и Ал Џезира тврди дека е единствената политички независна телевизиска станица на Блискиот Исток. Сепак, не беше крајот на 2001 година кога Ал Џезира доби светско признавање, кога ги емитуваа видео изјавите на лидерите на Ал Каеда. [ 16 ] Некои набљудувачи сметаат дека Ал Џезира има огромен авторитет како творец на јавното мислење. Ное Bonsey и Џеб Koogler, пишувајќи во, Columbia Journalism Review тврдат дека начинот на кој станицата го покрива секое идно израелско-палестинскиот мировен договор може да се утврди дали или не тој договор е всушност прифатен од страна на палестинскита јавноста. [ 17 ] Огромната популарност на каналот, исто така, за подобро или полошо,направи рендисалка на јавното мислење. Нејзината покриеност често го одредува она што ќе стане една приказна, а што не, како и колку арапските гледачи мислат за прашања. Дали во Саудиска Арабија, Египет, Јордан, Сирија или, приказните се истакнауваат и критиките емитувани од гости на вестите на Ал Џезира често значително влијаеле на текот на настаните во регионот. Во Палестина, влијание на станицата е особено силна. Неодамнешните испитувања укажуваат на тоа дека во Западниот Брег и во Газа, Ал Џезира е примарен извор на вести за неверојатни 53,4 отсто од палестинските гледачи. Вториот и третиот најгледани канали, Палестина ТV , далечни 12,8 проценти и Ал Арабија, 10 проценти, секој посебно. Резултат на доминација на пазарот на Ал Џезира е во тоа што стана подвижник и ракувач во палестинската политика, помагајќи да се зацврсти перцепцијата на јавноста и да влијае на дебатата. Ова има очигледно импликации за мировниот процес: како Ал Џезира ги опфаќа размислувањата и исходот од билокој преговаран договор со Израел, фундаментално ќе го обликуваат како тоа се гледа и, уште поважно, дали тоа е прифатено од страна на палестинските - јавност. Широка достапност на Ал Џезира во арапскиот свет " оправуваќи[ing ] со помалку ограничувања повеќе од скоро сите други арапски излези, и да остане [ing ] најпопуларниот канал во регионот ", е перцептирано во играњето улога во протестите на 2010-2011 во Блискиот Исток и Северна Африка, вклучувајќи ги и револуциите во Тунис и Египет . "Њујорк тајмс " изјави во јануари 2011 година: "Протестите кои го фатиа арапскиот свет оваа недела имаат едно влакно што ги обединува: Ал Џезира, [...] чија агресивна покриеност помогна да се бутат бунтовничките емоции од еден главен град на следното ". Весникот го цитираше Марк Линч, професор за студии на Блискиот Исток вомУниверзитетот Џорџ Вашингтон: " Тие не се причина за овие настани, но тоа е речиси невозможно да се замисли сето тоа да се случува без Ал Џезира " [ 18 ].

Вовлечен ред

Проширување надвор од Блискиот Исток Главна статија: Ал Џезира на англиски Во 2003 година, Ал Џезира го ангажираше своите први новинар на англиски јазик , меѓу кои беше Afshin Rattansi, [ 19 ] од Би-Би СИ- Today Programme.. Во март 2003 година, ја креираа веб страната на англиски јазик [ 20 ] ( види подолу). На 4 јули 2005 година Ал Џезира официјално ги објави плановите да лансира нова сателитска служба на англиски јазик наречен. Al Jazeera Internationa [ 21 ] Новиот канал почнува во 12 ч GMT на 15 ноември 2006 година под името Ал Џезира на англиски и има центри за емитување во Доха ( до оригиналното Ал Џезира седиште за емитување), Лондон, Куала Лумпур и Вашингтон . Каналот е 24 - часа, 7 – дена во неделата информативен канал, 12 часа емитува од Доха, и четири часа од секој град Лондон, Куала Лумпур, и Вашингтон Со пораснувањето на Ал Џезира во глобално интероперативност и влијание, некои стручњаци вклучувајќи го Адел Iskandar ја опиша станицата како трансформација на самата дефиниција на " алтернативни медиуми. " [ 22 ] Почнувајќи од 2007 година,ривалите на арапскиот канал Ал Џезира ,БиБиСи во светот имаат гледаност околу 40-50.000.000 гледачи. [ 23 ] Ал Џезира на англиски се проценува дека достигнала околу 100 милиони домаќинства. [ 24 ] На 26 ноември 2009 година, Ал Џезира на англиски доби согласност од CRTC, која им овозможува на Ал Џезира на англиски да се емитува преку сателит во Канада. [ 25 ] На 22 септември 2010 година, Ал Џезира купи радиодифузна станица во Сараево, Босна и Херцеговина и е поставена да започне со емитување во јануари 2011 [26]. На 11 февруари 2011 година, турската влада ја одобри продажбата на ТВ-каналот " Cine5 " на Ал- Џезира. Cine5 телевизиска станица било администрирана од страна на државен фонд од како нејзиниот сопственик е налетал на економски проблеми. Ал -Џезира плати 40.500.000 $ за Cine5 телевизискиот канал на аукција. Ал Џезира објави дека планира да лансира канал во Турција. [ 27 ]

Вовлечен ред

Достапност Оригиналниот Ал Џезира канал е достапен низ целиот свет преку различни сателитски и кабелски системи. [ 28 ] Во САД, Ал Џезира на англиски е достапна без претплата DVB- S на Галакси 19 ( и Galaxy 23 Ц - група ) сателитите. Сепак, Ал Џезира на англиски не е достапна за кабел гледачите во САД, со исклучок на оние во Толедо, Охајо; Бурлингтон, Вермонт и Вашингтон. Многу аналитичари сметаат дека тоа е ефикасно "повлекување ". [29] [ 30 ] Еден портпарол на п Ал Џезира потврди закажана средба сокабелски Comcast компанија, но се 'уште немало индикација каналот за вести да се достапни на Comcast претплатниците. [ 31 ] Спротивно на тоа, во Велика Британија, Ал Џезира на англиски е достапна и на Sky и Freesat сателитски платформи, како и стандардна терестријална служба ( брендирани Freeview ), што ги прави достапни за огромното мнозинство на британските домаќинствата. Најдобриот квалитет извор на каналот во Велика Британија е Eutelsat Hotbird, која многу сателит гледачи треба да го избегнат монополот на Велика Британија SKY сателит портата и да добијат подобар технички квалитет. Ал Џезира, исто така, слободно може да се гледа со DVB- S приемник во Европа, Северна Африка и Блискиот Исток, како што се емитува на Astra 1M, Hot Bird 6, Eutelsat W2A, Badr 4, Turksat 2A, Тор 6, Nilesat 102, Hispasat 1C и Eurobird 1 сателити.Optus С1 сателитот во Австралија каналот е без претплата. За постоењето на други информации на Ал Џезира мрежата ТВ канали, гледајте ги нивните статии. Сегменти на Ал Џезира на англиски се поставени на YouTube. [ 32 ] Исто така е можно за да се види Ал Џезира на англиски преку интернет од нивната официјална веб-страница. На ниска резолуција верзија е достапна бесплатно, [ 33 ], додека верзијата со висока резолуција се достапни под условите претплата такси преку партнерските сајтови. Англиската дивизија на Ал Џезира, исто така соработува со Livestation за Интернет-базирани емитување. [ 34 ] Ова им овозможува на гледачите да се види Ал Џезира на англиски и Ал Џезира во живо низ целиот свет. Ал Џезира е достапен во Канада на Бел Експрес Канал 516 ву, како дел од пакетот " International News " Ал Џезира е достапен на Роџерс кабел поединечно. Ал Џезира, исто така, достапни на Шо Кабелска ТВ Канал 513, како дел од пакетот " Мултикултурни "Гратис прикажувањедо 8 март, 2011 година.

Вовлечен ред

На веб Веб-базираните услуги на Ал Џезира се достапни без претплата во целиот свет. Станицата создаде верзија на англиски јазик на својата онлајн содржина во март 2003 година. Овој веб-сајт на англиски јазик беше риотворан на 15 ноември 2006 година, заедно со лансирањето на Ал Џезира на англиски јазик. Англискиот и арапските делови се уредени различно, со свој избор на вести и коментар. Ал Џезира и Ал Џезира на англиски се емитуваат во живо на официјалниот сајт, [ 35 ] [ 36 ] како и на YouTube. [ 37 ] [ 38 ] На 13 април 2009 година, Ал Џезира лансираше кондензиранаи верзии на англиски и арапски сајтови за мобилен уред корисници. Верзијата на арапски од сајтот беше исклучена околу 10 часа со една рација на ФБИ на својот Интернет провајдер, ИНФОКОМ корпорација, на 5 септември 2001 година. ИНФОКОМ подоцна беше осуден за извоз во Либија и Сирија, свесно инвестирани внатре од страна на член на Хамас ( од кои и двајцата се нелегално во САД ) и за неплаќање на царински давачки. [ 39 ]

Вовлечен ред

Промени на Веб поставувањето Сајтот на англиски јазик беше принуден да ги смени интернет воспоставените провајдери неколку пати, поради, според мислењето на Ал Џезира , политички притисок. Првично, воспоставувањето на сајтот за англиски јазик беше обезбеден од страна на американско- базирана компанија DataPipe, која даде на Ал Џезира забелешка, наскоро проследено со Akamai Technologies. [ 40 ] Ал Џезира подоцна се префрли на францускиот огранок на NavLink, а потоа да се ( на тековниот домаќин ) AT&T Worldnet услуги.

Вовлечен ред

Интернет TV апарати На 1 февруари 2011 година, Интернетскиот уред Roku, објави на својата страница на Фејсбук [1] дека Ал Џезирана на англиски јазик во живо, ќе биде прикажан на нејзините Roku уреди преку приватен канал наречен спикер, а исто така преку каналот на БиБиСи. Го дозволи објавувањето на немирите во Египет, со што американските гледачи ќе ги видат најновите настани што се случуваат на Блискиот Исток. Корисникот Roku мора да се додаде на приватен канал спикер со одење на Roku. [ 41 ] Roku се користи да покажува Netflix и Hulu содржина, како и многу други приватни канали. Постои една Ал Џезира страница наменета специјално за Google ТВ, претставени во рамките на " Рефлектор "дел од оперативниот систем. [ 42 ] [ 43 ]

Вовлечен ред

Креатив Комонс На 13 јануари 2009 година, Ал Џезира објави дел од својата емитувана квалитетна снимка од Газа под Creative Commons лиценца. Спротивно на бизнисот " All Rights Reserved "стандарди, лиценцата поканува трети страни, вклучувајќи ги и конкурентските телевизии, за повторно користење и ремикс на снимките, така што додека Ал Џезира е заслужна. Ввидеата се хостирани на blip.tv, која овозможува лесно симнување и интеграција со Миро.

Вовлечен ред

Граѓанско новинарство Ал Џезира прифаќа кориснички пратени слики и видеа за најновите случувања преку Your Media страницата, и оваа содржина може да биде објавена на веб-сајт или во емитувањата. [ 51 ] Ал Џезира ја користи платформата Ushahidi да собира информации и извештаи за војната во Газа, преку Твитер, смс и на веб страната. [ 52 ] [ 53 ]

Вовлечен ред

Планови Идните проекти на други јазици вклучуваат Ал Џезира урду, каналот на урду јазикот за да се задоволат главно Пакистанците. [ 54 ] Ал Џезира се подготвува за лансирање информативен канал на турски јазик . На 10 февруари, Ал Џезира ја купи Турската Cine 5 телевизија. [ 55 ] Ал Џезира, исто така, изјавиле дека се планира да отвори меѓународен весник. [ 56 ] Ал Џезира на арапски почна со користење на Chroma Key студиото на 13 септември 2009 година. Слично на Sky News, Ал Џезира емитува од студиото додека на редакциите на главните канали им беше даден нов изглед. Каналот ја ри лансираа со нови слики и музика заедно со нова студио, на 1 ноември 2009 година, за 13-ти роденден на каналот.

Вовлечен ред

Нападите и цензурата на Ал Џезира [уреди ] Алжир На 27 јануари 1999 година, неколку алжирски градови останаа без струја истовремено, наводно, да се спречат жителите од гледање на една програма во која алжирски дисиденти се вплеткуваат со војската на Алжир во серијата масакри. [10] [ 11 ] [ 14 ] На 4 јули 2004 година, Владата ги замрзна активностите на алжирски дописник на Ал Џезира. Официјалната причина е дека една реорганизација на работата на странските дописници беше во тек. Меѓународната група за притисо "Новинари без граници " вели дека, сепак, мерките навистина се направени за одмаздата заемитување на претходната недела на друга Ал - Itijah дебата Ал Mouakiss за политичката ситуација во Алжир. [ 57 ]

Вовлечен ред

Палестинските територии На 15 јули 2009 година, Палестинскиот Национален Орган ја затвори канцеларијатана Ал Џезира во Западниот Брег, очигледно, како одговор на тврдењата наемисијата од страна на Фарук Kaddoumi дека Палестинскиот претседателот Махмуд Абас бил инволвиран во смртта на Јасер Арафат. Во соопштението за распишување на одлуката ,палестинското Информативно Министерство кажаа дека покривањето на станицата беше " нерамнотежна " и ги обвини за поттикнување против ПЛО и Па. [ 58 ] На 19 јули 2009 година, претседателот Абас ја поништил забраната и им дозволи на Ал Џезира да продолжат со операции.

Вовлечен ред

САД На 13ти ноември 2001 година, за време на американската инвазија на Авганистан, американскиот ракетен напад уништи канцеларија на Ал Џезира во Кабул. Немало жртви. [ 60 ] Според Глен Greenwald, Ал Џезира " постојано се критикува во американските медиуми. " [ 61 ] Во периодот пред инвазијата во 2003 година врз Ирак, американскиот Пентагон ангажирал Rendon Група за цел и евентуално казнување на новинарите на Ал Џезира кои нема да ја сфатат пораката. [ 62 ] Кога Ал Џезира отиде да направи известување со графички снимки од внатре во Ирак, американските претставници го осудија Ал Џезира како анти -американска и како поттикнување на насилството затоа што објавија контроверзни настани. [ 63 ] Примери за цензура во САД дојдоа кратко време по почетокот на инвазијата. [64 ] Во понеделникот на 24 Март 2003, две Ал Џезира новинари за покривање на Њујоршката берза ( NYSE ) беа отповикани по препорака.Њујоршката берза ја забрани Ал Џезира (како и неколку други организации за емитување вести чии идентитети не се откриени ) од неговиот кат за тргување на неодредено време. Портпаролот на NYSE Реј Pellechia тврди дека se raboti za " безбедносни причини " и дека берзата се одлучи да им даде пристап самона оние мрежи кои се фокусираат " на покривање на одговорен бизнис ". Тој негираше дека одземањето има некаква врска со мрежите кои ја покриваа војната во Ирак. [ 65 ] [ 66 ] Меѓутоа, Роберт Zito, извршен потпретседател за комуникации на берзата, укажа на тоа дека графичката снимка на Ал Џезира е емитувана во Недела на 22-ри март 2003, го довело да ја истерува Ал Џезира. [64 ] Потегот беше брзо откриен од NASDAQ функционери на берзата. [ 67 ] Забраната беше поништена неколку месеци подоцна од страна на NYSE . [ 68 ] Покрај тоа, Akamai Technologies, американска компанија чиј основач беше убиен во 9 / 11, го откажа договорот да обезбеди веб сервиси за веб-сајтот на Ал Џезира на англиски јазик . [ 69 ] [ 70 ]

Вовлечен ред

Смртта на Тарек Ayyoub Главна статија: Тарек Ayyoub На 8-ми април 2003 година, канцеларијата на Ал Џезира во Багдад била погодена од проектил на САД, при што загина новинарот Тарик Ayyoub и ранувајќи уште еден. [ 71 ] Ал Џезира објави дека им пратиле електронска порака на координаторите на американскиот Стејт департмент шест недели порано за нивната локација и дека овие требало јасно да ја идентификуваат нивната локација. [ 72 ] Дима Тарек Tahboub, вдовицата на Тарек Ayyoub, продолжува како на 2003 година да ја објавува смртта на нејзиниот сопруг и меѓу другото пишува за "Гардијан" и учествуваше во документарецот емитуван на Ал Џезира на англиски јазик. [ 73 ] На 30 јануари 2005 година, "Њујорк тајмс "објави дека владата на Катар, под притисок на администрацијата на Буш, ги забрзи плановите за продажба на станицата. [ 74 ] Сепак, до 2011 година, станицата / мрежата не биле продадени и нејасно е дали се уште постојат некакви планови да се стори тоа.

Вовлечен ред

Ал Џезира меморандумот за бомбардирањето Главна статија: Ал Џезира меморандумот за бомбардирањето Исто така, видете О'Конор - Keogh службено тајно судење. На 22 ноември 2005 година, таблоидот на Велика Британија ,The Daily Mirror објави сторија тврдејќи дека дошле до меморандум од Даунинг стрит 10 каде што се вели дека поранешниот американски претседател Џорџ В. Буш имал намера да ја бомбардира седиштето на Ал Џезира во Доха во април 2004 година, кога маринците на САД спроведоа предизвикуваќки напади на Фалуџа. [ 75 ] Во светлината на ова тврдење, Ал Џезира го постави прашањето дали таа намерно беше таргирана во минатото -канцеларија Ал Џезира во Кабул беше бомбардирана во 2001 година и уште еден проектил ја погоди својата канцеларија во Багдад за време на инвазијата на Ирак, при што загина дописникот Тарек Ayyoub. И двете од овие напади се случија откако Ал Џезира ги откри локациите на нивните канцеларии, во САД. [ 76 ]

Вовлечен ред

Египет Во текот на египетските протести, на 30 јануари 2011,Египетската влада му нареди на ТВ каналот да ги затвори своите канцеларии. После еден ден, на 31 јануари, египетските безбедносни сили уапсија шест новинари на Ал Џезираза за неколку часа и ја запленианивната камерска опрема. Исто така постојат извештаи на прекин во емитување Ал Џезира Mubasher за Египет. [ 77 ] [ 78 ] [ 79 ] [ 80 ]

Вовлечен ред

Либија Али Хасан Ал - Џабер, камерман, беше убиен, додека ја снимаше либиската граѓанска војна 2011 год.во близина на Бенгази.

Вовлечен ред

Напади врз Веб-страницата Веднаш по нејзиното лансирање во 2003 година, сајтот на англиски беше нападнат од страна на еден или неколку хакери, кои воспостави Denial- of-service напади и уште еден хакер кој ги пренасочил посетителите на еден сајт кој го имал американското знаме. [ 40 ] [ 82 ] И двата настани се обелоденети како напад на хакери во веб-сајтот на Ал Џезира. [ 83 ] Во ноември 2003 година, Џон Вилијам Расин II, исто така познат како " Јоhn Buffo ", беше осуден на 1.000 часа на служба на заедницата и 1.500$ американски парична казна за онлајн прекин. Расин се претставувал како вработеник на Ал Џезира за да добие лозинка на сајтот на мрежата, тогаш ги пренасочил посетителите на страница која ја создал,каде што било американското знаме во облик на мапа на САД и патриотско мото, се вели во изнесените факти. [ 84 ] Во јуни 2003 година Расин се изјасни виновен за измама и незаконско следење на електронската комуникација. [ 85 ] Сторители на Denial- of-service напади, од 2001 год. остануваат непознати.

Вовлечен ред

Признание од Секретарот Клинтон На 4-ти март 2011 година, американскиот државен секретар Хилари Клинтон, сведочеше пред Сенатската Комисија за Надворешни Односи за тоа дека Ал Џезира донесува повеќе информативни покриеност на вести повеќе од мисленото покриеност на американските мас медиуми. [ 86 ] Најголемиот број американски медиуми одбиа да коментират. Мајкл Клементе на "Фокс њуз" ги нарече коментарите ", љубопитни, " додека директнио не ги фалшираше. Забелешките на секретарот Клинтон драматично ги контестира жалбите на секретарот за одбрана Доналд Рамсфелд за тенденциите во почетокот на претходната деценија. [ 87 ]

Вовлечен ред

Уредувачка независност Ал Џезира нагласува дека таа е независна во уредувањето, иако поголемиот дел од своето финансирање доаѓа од Владата на Катар. Стејт департментот на САД за внатрешна комуникација, издадена од страна на Wikileaks, како дел од дипломатско кабелско испуштање на САД во 2010, тврдат дека Владата на Катар манипулира со покриеноста на Ал Џезир за да создадат политички интереси. [88 ] Д-р Валид Phares, во својата книга во 2010, Револуцијата во доаѓање: борбата за слобода на Блискиот Исток, се вели дека, " шеикот д-р Ал Yussuf Qardawi е претседател на Светската унија на свештеници и идеолошки ментор на телевизијата наАл Џезира. Тој е со седиште во Катар и е признат како главен инспиратор на муслимани братства низ светот. " [ 89 ]

Вовлечен ред

Критики и контроверзии

Додека Ал Џезира "има широка публика на Блискиот Исток, организацијата и оригиналниот арапски канал се соучувале со значајни критики и биле вклучени во бројни полемики. [ 90 ] Во една анкета споведена во 2006 година во САД ,дојде до заклучок дека Американците општо кажано не ја фаворизират Ал Џезира. [ 91 ] Широко изјавена критика е тврдењето дека Ал Џезира покажа видеа на маскирани терористи како ги обезглавуват заложниците од западот во Ирак. [ 92 ] Кога ова беше пријавено во други медиуми, Ал Џезира притискаше да се направи повлекување. [ 93 ] Ова тврдење беше повторно повторено на Фокс Њуз каналот во САД во денот на лансирњето на Ал Џезира каналот на англиски, на 15 ноември 2006. [ 94 ] Подоцна Гардијан се извини за неточни информации дека Ал Џезира " покажа видеа на маскирани терористи како ги обезглавуваат заложницитеод западот. [ 95 ]

Вовлечен ред

Бахреин Бахреинскиот министер за информации, Nabeel Yacoob Ал Хамер, им забрани на дописниците на Ал Џезира да известуваат од внатрешноста на земјата на 10 мај 2002 година, велејќи дека станицата била пристрасна кон Израел и против Бахреин. [ 96 ] По подобрувањето на односите помеѓу Бахреин и Катар во 2004 година , Ал Џезира дописниците се вратиа во Бахреин.

Вовлечен ред

Египет Ал Џезира беше критикуван од страна на египетски весници и телевизиски емисии за нејзината наводно пристрасно покривање на вестите кои се поврзани со Египет и неговата влада, а тие тврдат дека овие "континуирани напади против Египет се да се уништи сликата на Египет во регионот ", како што многумина од нив укажуваат на тоа. [ 97 ] [ 98 ] [ 99 ] Покрај тоа, Ал Џезира поднесе тужба против египетскиот Ал- Ахрам весници за една статија објавена на 9 Јуни 2010 наречена " Jazeerat AlTaharoush "( " Ал Џезира еден остров на Вознемирување " ), која Ал Џезира ја наоѓа да биде " целосно лажна и новинарски непрофесионално " и тврди дека целта на статијата е " штета на угледот на мрежата на Ал Џезира". [ 100 ] [ 101 ]

Вовлечен ред

Ирак Во текот на тековната војна во Ирак, Ал Џезира се соочи со ограничувања во известување и движење, како што направија и другите собрани организации за емитување вести. Покрај тоа, една од неговите репортери, Tayseer Allouni, беше протеран од земјата, додека уште еден, Diyar Ал Омари, беше лишен од својата новинарска дозвола од страна на САД. Реагирајќи на ова, Ал Џезира објави на 2 –ри април 2003 година, дека " привремено ќе ги замрзне сите покривања " на Ирак во знак на протест поради тоа што Ал Џезира опиша како неосновани пречки од ирачките официјални лица. [102 ] Во мај 2003 година, Централната разузнавачка агенција, преку Ирачкиот национален конгрес, објави документи што наводно покажуваат дека Ал Џезира биле инфилтрирани од страна на ирачките шпиони, и беше оценета од страна на ирачките официјални претставници, како дел од нивната пропаганден напор. Како што е соопштено од страна на "Сандеј тајмс",наводнитешпиони биле опишани од страна на извршител на Ал Џезира како луѓе што имаат мали улоги без влезен сигнал на редакциски одлуки. На 23ти септември 2003 година, Ирак ја суспендира Ал Џезира ( и Ал - Арабија ) од известување за официјални владини активности за две недели, за што Советот наведе како поддршка на неодамнешните напади врз членовите на советот и Коалициските професионални сили. Потегот уследи по обвинувањата од страна на Ирачаните кои изјавиле дека каналот потикнува против окупација насилство ( со емитување на извештаи од ирачките бунтовнички лидери ), зголемување на етнички и секташки тензии, и дека се поддршка на бунтот. Во текот на 2004 година, Ал Џезира емитуваше неколку видео касети од разни жртви на киднапирања во Ирак, кои биле испратени во телевизијата. Видеата биле снимени од страна на самите киднапери држејќи ги заложниците. Заложниците биле прикажани, често со врзани очи, се молејќи за нивно ослободување. Тие често беа принудени да прочитаат изјави подготвени од киднаперите. Ал Џезира им помогна на властите од родните земји на жртвите во обид да се обезбеди ослободување на киднапираните жртви. [се бара извор ] Ова вклучува емитување апели од членовите на семејството и владини претставници. Спротивно на некои наводи, вклучувајќи ги честите објавени коментари на Доналд Рамсфелд, на 4 Јуни 2005 година, Ал Џезира никогаш не покажа обезглавувања. ( обезглавувања се појавија на бројни не - Ал Џезира веб-сајтови и понекогаш се несвојствени за Ал Џезира. ) [ 92 ] На 7ми август 2004 година, Алави владата на Ирак ја затвори канцеларијата на Ал Џезира во Ирак, тврдејќи дека тие биле одговорни за презентирање на негативна слика за Ирак, и полнење на мрежата со гориво анти - Коалицијата непријателства. Портпаролот на Ал Џезира Џихад Ballout рече: "Тоа е за жалење и ние веруваме дека тоа не е оправдано .Оваа најнова одлука е спротивно на сите ветувања дадени од страна на ирачките власти во врска со слободата на изразување и слободата на печатот. " [ 103 ] и Ал Џезира вети дека ќе продолжи со нејзиното известување од внатрењноста на Ирак. [ 104 ] Фотографиит во вестите ги покажаува САД и ирачкиот воен персонал како работат заедно за да се затвори канцеларијата. Првично се затвори со еден месец забрана, исклучувањето беше продолжен на неодредено време во септември 2004 година, и канцелариите беа пломбирани [ 105 ] привлекувачи осуда од меѓународните новинари. [ 106] Во април 2003 година Катарскиот канал емитува долга комеморативна програма покажувајќи го екс – генералот на ирачката Републиканска гарда, Sayf ад- Дин Rawi, кој тврдеше дека неутронска бомба била фрлена во меѓународниот аеродром во Bagdad за време на инвазијата

Вовлечен ред

Израел На 19ти јули 2008 година, Ал Џезира емитуваше ТВ програма од Либан, кои ја емитуваа "Добредојдовте дома " прославата за Самир Kuntar, либански милитант кој беше затворен во Израел за убиството на неколку луѓе во Palestine Ослободителен Фронт напад од Либан врз Израел. Во програмата, шефот на канцеларијата на Ал Џезира во Бејрут , Ghassan бин Jiddo, го пофали Kuntar како "пан - арапскиот херој " и организираше роденденска забава за него. Како одговор, израелската Влада во прес-службата ( GPO ) се закани со бојкот на сателитски канал, освен ако не се извини. Неколку дена подоцна официјално писмо е издадена од страна на генералниот директор на Ал Џезира , Wadah Khanfar, во кој тој призна дека програмата го прекршил Кодексот на станицата за етичко однесување и дека тој му наредил на програмскиот директор на каналот да се преземат чекори за да се осигура дека таков инцидент нема да се повтори. Телевизија исто така беше критикуванАпоради наводно тенденциозно покривање на настаните во израелско-палестинскиот конфликт, вклучувајќи ја и масакрот на Bat Mitzvah во 2002 година, каде што каналот не успеа да напомене дека жртвите на масакрот присуствуваа на Bat Mitzvah(традиционална израелска прослава) , прослава за 12 годишна девојка, и заоставиа да се спомене дека напаѓачот ја уништи прославата во преполната салата. [ 108 ] Кога Палестинскиот милитант Raed Karmi беше убиен од страна на израелската армија, Ал Џезира беше критикувана поради неуспехот да се споменат израелските обвинувања за тоа колку луѓе тој убил, со што би обезбедиле контекст за приказната. [ 108 ] На 13 март 2008 година, Израел воведе санкции на Ал Џезира, обвинувајќи ја дека накривува фаворизирање на Хамас. Заменик- министерот за надворешни работи Majalli Wahabi рече дека Израел ќе ги одбие влезните визи на вработените на Ал Џезира, а израелските официјални лица нема да бидат достапни за интервјуа за нивната мрежа. Според Wahabi, " Ние видовме дека Ал Џезира стана дел од Хамас... заземаа страна и соработуваат со луѓе кои се непријатели на државата на Израел. Во моментот кога некоја станица како Ал Џезира дава неверодостојни извештаи, претставувајќи само една страна , и не ги претставува ставовите на другата страна, зошто би требало соработуваме "? Wahabi рече дека израелското Министерство за Надворешни работи ќе испрати жалбени писма до Владата на Катар и Ал Џезира. [ 109 ] Во февруари 2009 година Израел повторно воведе санкции на Ал Џезира откако Катар ја затвори израелската трговска канцеларија во Доха во знак на протест во војна во Газа. Првично, Израел се мислеше за прогласување на Ал Џезира непријателски ентитет и да ги исклучи нејзините канцеларии во Израел, но по правен преглед, израелската влада реши да наметне ограничени мерки за прикажување на активностите на Ал Џезира во земјата. На сите вработени на Ал Џезира нема да им бидат визите обновени, и израелската влада нема да издаде нови визи. Ал Џезира персоналот исто така, нема да им биде дозволено да присуствуваат на владините брифинзи и нама да имаат пристап до владините и воените служби или да направат интервју со Knesset членовите. На телевизијата ќе им биде дозволен пристап само до трите официјални портпароли: Канцеларијатана Премиерот, на Министерството за Надворешни работи, а на Портпаролот на IDF единицата.

Вовлечен ред

Кувајт Канцеларијата на Ал Џезира во Кувајт Сити беше затворена од страна на владините претставници по емитувањетона приказна за полициските рации. Приказнатасодржеше видео кадеполицијата тепаше активисти и вклучуваше и интервјуа со членови на опозицијата на Кувајт. Четворица пратеници беа повредени во акцијата. Кувајтскиот министер за Информации ја опишан вмешаноста на Ал Џезира како " интервенција во кувајтските домашни прашање ". [ 111 ]

Вовлечен ред

Катар Ал Џезира беше критикувана за не емитување на многу топ вести кои потекнуваат од Катар, каде што Ал Џезира е со главно седиште. Двете најчести приказни беа одземањето на државјанството од Ал Ghafran кланот од Ал Murrah племето, како одговор на неуспешниот државен удар во кој членовите на Ал Ghafran кланот биле вмешани , како и проширувањето на односите и дипломатските посети на Катар во Израел.

Вовлечен ред

Сомалија Во јануари 2009 година Ал Џезира емитуваше документарец за токсичен отпад фрлени во Сомалија. Сомалиски новинар кој ја студирал содржината на двата дела на документарниот филм на Ал Џезира, Вистината за Отровот, [ 113 ] заклучи дека Ал Џезира не успеа ригорозно да ја истражув приказната затоа што една од писмата во која се потврдува шверцот на оружје е издаден на 15 април 1992 година, од Министерството за Одбрана на Народна Демократска Република Јемен, речиси две години откако во Јужен Јемен и Северен Јемен се обединеа за формирање на Република Јемен во мај 1990 година. [ 114 ] Друга критиказа документарецот беше дека Ал Џезира не дозволи Али Махди Мухамед , поранешен привремен претседател на Сомалија, да го искористи неговото право на одговор затоа што беше обвинет за давање овластувања на италијански компании за изградба на депонии во Сомалија.

Вовлечен ред

Шпанија Главна статија: Tayseer Allouni Репортерот Tayseer Allouni беше уапсен во Шпанија на 5ти септември 2003 година, по обвинение дека им дал поддршка на членовите на Ал - Каеда. [ 115 ]Судијата Балтазар Гарсон, кој го издаде налогот за апсење, нареди Allouni да ја одржи казната без кауција. Ал Џезира му пиша писмо на тогашниот шпански премиер Хозе Марија Азнар и протестираа: " Во неколку наврати западни новинари се сретна тајно со тајни организации и тие не биле предмет на било каква правна постапка, бидејќи тие си ја вршат својата работа, па зошто Allouni е исклучок? " [ 116 ] Allouni бил ослободен со кауција неколку недели подоцна поради здравствени проблеми, но со забрана да ја напушти земјата. На 19ти септември, шпански судот издаде налог за апсење на Allouni пред очекуваната пресуда. Allouni побара од судот дозвола за да го посети своето семејство во Сирија и да присуствува на погребот на неговата мајка, но властитеја негираа неговото барање и наредиа да го вратат во затвор. [ 117 ] Иако тој не се изјасни виновен за сите обвиненија против него, Allouni беше осуден на 26 ти септември 2005 до седум години затвор затоа што бил финансиски службеник за Ал - Каеда. Allouni инсистираше дека тој само го интервистираше bin Ладен по 11-септемвриските напади врз САД. [ 118 ] Ал Џезира континуирано го поддржуваше Allouni и тврдеа дека тој е невин. [ 119 ] Многу меѓународни и приватни организации ( меѓу нив и "Репортери без граници " ) го осудиа апсењето и го повикаа шпанскиот суд за ослободување на Taysir Allouni. [120 ] –Веб с траниците како што се Alony Солидарност беа создадени да го поддржат Allouni.

Вовлечен ред

Велика Британија Функционерите на Велика Британија , како и нивните американски колеги, силно и се спротивставиа на Ал Џезира за покриеноста на инвазијата во 2003 година во Ирак. Ал Џезира изјави дека коалицијата на државите направила исклучок, бидејќи нејзиното известување ја направи многу потешка ситуацијата за двете земји да менаџират со начинот на кој војната била прикажана. [ 63 ]

Вовлечен ред

САД Пред 11ти септември, 2001год. Владата на САД ја пофали Ал Џезира за нејзината улога како независен медиум во Блискиот Исток. Американски официјални лица, после нападите потврдиа дека има анти -американско тенденција на вестите на Ал Џезира. [ 63 ] [ 121 ] Станицата првин доби широка внимание на Запад,потоа по нападите на 11ти Септември 2001 година, кога емитуваа видео во која Осама бин Ладен и Абу Сулејман Ghaith ги бранеа и оправдуваа нападите. Ова доведе до значителни контроверзии и обвинувања од страна на Владата на САД, дека Ал Џезира е ангажирана во пропагандата во име на терористите. Ал Џезира се спротивставиа дека тоа едноставно е само достапна информациа без коментар, и неколку телевизиски канали од западот добиа тужба за прикажување на делови од касетите. Воениот аналитичар и консултант за одбрана Џејмс Ф. Dunnigan истакнува дека Ал Џезира има примарна улога ворастот на верска омраза и тероризам во современиот муслиманскио свет. [ 122 ] На 13ти ноември, во текот на американската инвазија во Авганистан, во 2001 година, американски ракетен напад ја уништи канцеларијата на Ал Џезира во Кабул. Немало жртви. [ 60 ] На 3 октомври 2001 година во една прес-конференција, Колин Пауел се обиде да го убеди емирот на Катар да ја затвори "Ал Џезира. [ 123 ] [ 124 ] [ 125 ] На 12ти Октомври 2008 година Ал Џезира емитуваше интервјуа со луѓе кои присуствуваа на митингот на Сара Пејлин,кандидат во2008 за претседателските избори на САД во Свети Clairsville, Охајо, каде што испитаниците даваа коментари за Барак Обама како што се " тој ги гледа белите луѓе како ѓубре ". Извештајот беше гледан повеќе од 2 милиони пати на YouTube [ 126 ] и изнуди коментар од страна на Колин Пауел: ". Оние видови на слики прикажани од страна на Ал Џезира нé убиваат " [ 127 ] По оваа "Вашингтон пост" напиша колумна, [ 128 ] тврдејќи дека информативниот канал намерно поттикнува " анти - американско расположение во странство ", [ 128 ], која беше критикувана од страна на Ал Џезира како "незаслужен и неинформиран удар врз мотивите на Ал Џезира ",одкако извештајот беше само еден од " стотици часови на различна покриеност. "[ 127 ] Ал Џезира доби пофалби за своето покривање на Арапски протести во 2011 од државниот секретар на САД Хилари Клинтон, која сведочеше на една сеанца во Сенатот дека " Ал Џезира бил лидерот кој буквално го менува умот на луѓето и нивните ставови.Ви се допаѓало или не, навистина ефективна. " [ 129 ] Таа исто така изјави ", всушност, гледаноста на Ал Џезира се шири во САД, бидејќи тоа се вистински вести. Вие може да не се согласите со тоа, но ви дава чувствуво дека да сте информирани цело време со вистински вести , наместо да покажат ден милион реклами.

Вовлечен ред

Притворот на Сами ал Хаџ Главна статија: Сами ал Хаџ Сами ал Хаџ снимателот на Ал Џезира, еден судански државјанин, беше уапсен додека беше во премин за Авганистан во декември 2001 година, и беше одржан се до мај 2008 година, без обвинение, како непријателски војник во кампот Deltaat Гвантанамо. Причините за неговото апсење, остануваат непознати, иако официјалното соопштение на САД за сите затвореници е дека тие се закани забезбедноста. " Репортери без граници " во неколку наврати изразиа загриженост во врска со притворот на Ал Хаџ, [ 131 ] Ал Хаџ се спомна во нивната Годишнина на Слободата на новинарски Индекс низ целиот свет, [ 132 ] и започна петиција за негово ослободување. 23 [ 133 ] Во 23-ти ноември 2005 година,адвокатот на Сами ал Хаџ, Клајв Стафорд Смит објави дека за време на ( 125 од 130 ) интервјуа, американските официјални лица го прашале ал - Хаџ за тоа дали Ал Џезира беше фронт за Ал - Каеда. [ 134 ] Ал - Хаџ, одтогаш изрази планови да започне правна постапка против поранешниот Американски претседател Џорџ Буш за неговото третирање, додека бил во Гвантанамо. Според Смит, овие обвинувања опфаќат тепање и сексуални напади за време на неговото затворање.

Вовлечен ред

Сателитски прекин Во текот на првиот натпревар во Светското Првенство во футбал ФИФА 2010,преносот на Ал Џезира Спорт " во арапскиот свет бешеисклучен без објаснување во првото полувреме, додека во второто полувреме преносот беше слаб-непотполен. Ал Џезира и ФИФА кажаа дека работат за да ја дознаат причината за прекинувањета на официјалните права за емитување на Ал Џезира. [ 135 ] Британскиот весник "Гардијан" објави дека доказите укажуваат на притискање од страна на Владата на Јордан.

Литература[уреди]

  • Abdul-Mageed, M. M. (2008). Online News Sites and Journalism 2.0: Reader Comments on Al Jazeera Arabic. TripleC: Cognition, Communication, Co-operation, 6(2), 59-76. Abstract and full article: Blogspot.com
  • Abdul-Mageed, M. M., and Herring, S. C. (2008). Arabic and English news coverage on aljazeera.net. In: F. Sudweeks, H. Hrachovec, and C. Ess (Eds.), Proceedings of Cultural Attitudes Towards Technology and Communication 2008 (CATaC'08), Nîmes, France, 24 June-27. Abstract and full article: Blogspot.com
  • M. Arafa, P.J. Auter, & K. Al-Jaber (2005), Hungry for news and information: Instrumental use of Al-Jazeera TV among viewers in the Arab World and Arab Diaspora, Journal of Middle East Media, 1(1), 21-50
  • Hugh Miles (2004), Al Jazeera: How Arab TV news challenged the world, Abacus, ISBN 0-349-11807-8,
    • aka Al Jazeera: The inside story of the Arab news channel that is challenging the West, Grove Press, ISBN 0-8021-4235-4 (2006 reprint)
  • Mohammed el-Nawawy and Adel Iskandar (2002), Al-Jazeera: How the Free Arab News Network Scooped the World and Changed the Middle East, Westview Press, ISBN 0-8133-4017-9,
    • aka Al-Jazeera: The story of the network that is rattling governments and redefining modern journalism, aka Al-Jazeera: Ambassador of the Arab World, Westview Press/Basic Books/Perseus Books, ISBN 0-8133-4149-3 (2003 reprint)
  • Tatham, Steve (2006), Losing Arab Hearts & Minds: The Coalition, Al-Jazeera & Muslim Public Opinion, Hurst & Co (London), Published 1 Jan 2006, ISBN 0-9725572-3-7
  • Mohamed Zayani (2005), The Al Jazeera Phenomenon: Critical Perspectives On New Arab Media, Paradigm Publishers, ISBN 1-59451-126-8
  • Augusto Valeriani (2005), Il giornalismo arabo, (Italian) Roma, Carocci ISBN 88-430-3280-1

Надворешни врски[уреди]

  • Official Al Jazeera websites:
  • Official Al Jazeera live streams:
  • Unofficial Al Jazeera live streams (during down times):